بررسی کفپوش آجری (مزایا، معایب، نصب):

آجر یکی از قدیمی ترین و رایج ترین مصالح ساختمانی در جهان است که برای اولین بار به عنوان جایگزینی برای سنگ طبیعی ساخته شد. به طور سنتی، آجر از خاک رس ساخته می شود، به شکل بلوک های مستطیلی شکل می گیرد، سپس خشک یا پخته می شود تا برای ساخت دیوارها یا سطوح سنگفرش سخت شود. آجرهای مورد استفاده برای کفپوش به عنوان سنگفرش رسی شناخته می شوند و نوع مورد استفاده برای کاربردهای داخلی از چندین خاک رس مختلف از جمله کائولن (خشت چینی) تشکیل شده است که به آن بافت ظریف و متراکم تری می بخشد که باعث جذابیت بیشتر کف می شود. سنگفرش های کفپوش آجری همچنین شامل شیل و آهن در ترکیب هستند تا آنها را سخت تر کند.

کفپوش آجری بسیار بادوام است، اما برای محافظت از آن در برابر لکه ها نیاز به متریال خاص خود دارد و ظاهر روستایی آن برای هر سبک خانه ای مناسب نیست. همچنین کفپوش آجری بسیار سخت و سرد است، که اگر هدف راحتی باشد، آن را به یک انتخاب ضعیف تبدیل می کند.

 

مزایای کفپوش آجری

  • بادوام و تمیز کردن آسان
  • غیر حساسیت زا
  • نسوز
  • سطح غیر لغزنده

 

معایب:

  • سطح سخت
  • سردی زیر پا
  • مستعد لکه
  • نیاز به تمیزکاری دارد

 

هزینه کفپوش آجری

قیمت سنگفرش های آجری بسته به نوع خاصی از متریال از 3 تا 10 دلار در هر فوت مربع متغیر است. این شامل نصب نمی شود، که می تواند 3 تا 10 دلار به ازای هر فوت مربع اضافه کند. این مورد باعث می شود کفپوش آجری نسبت به سنگ طبیعی و بسیاری از کاشی و سرامیک ها ارزان تر باشد.

تعمیر و نگهداری:

مزایای اصلی کفپوش آجری مشابه با کاشی های سرامیکی و سنگی است. آجر یک ماده بسیار بادوام است که به راحتی توسط سختی های خانه شلوغ، حیوانات خانگی، رفت و آمد یا وسایلی که اغلب جابجا می شوند آسیب نمی بیند. سطح سخت آجر تمیز کردن آن را آسان می کند(با جارو کردن یا جارو کشیدن سریع).

 از آنجایی که آجر از خاک رس ساخته شده است و با ملات سیمانی دوغاب شده است، کف های آجری به شدت مستعد لک هستند مگر اینکه به درستی آب بندی شوند. در بیشتر موارد، سیلر باید بلافاصله پس از نصب کفپوش اعمال شود و برای حفظ دوام، نیاز به استفاده دوره ای در طول عمر خود دارد.

دو نوع کلی درزگیر برای کفپوش آجری وجود دارد. درزگیرهای نفوذی در آجر خیس می شوند و بیشتر بافت سطح و رنگ اصلی را دست نخورده باقی می گذارند. درزگیرهای دیگر که شامل مواد اکریلیک یا پلی اورتان هستند، پوششی را روی قسمت بالای آجر ایجاد می کنند و در نتیجه سطحی صاف و براق تر ایجاد می کنند که رنگ آجر را تیره می کند.

 

طرح و ظاهر کفپوش های آجری:

از نظر زیبایی شناختی، کفپوش آجری با سبک‌های خانه روستایی یا روستیک ،مانند خانه‌های کلبه‌ای یا مزرعه‌ای و در اتاق‌هایی که ظاهر غیررسمی مورد نظر است، مانند ایوان‌های آفتاب‌گیر یا ورودی‌ها، بهترین تناسب را دارد. از آنجایی که آجر غیر قابل احتراق است، انتخاب خوبی برای کفپوش زیر یا نزدیک اجاق‌های چوبی و شومینه است، جایی که آجر به طور سنتی در خانه است.

به عنوان یک عنصر طراحی جسورانه، شکست آجر سخت است. گرمای بصری، بافت، رنگ و الگوی چشم نواز را به یکباره اضافه می کند.

نصب کفپوش آجری:

مانند سایر اشکال کاشی، سنگفرش های آجری با استفاده از چسب نازک به کف زیرین می چسبند. کفپوش آجری بسیار سنگین است، اما اگر از محکم بودن قاب سیستم کفپوش برای تحمل وزن مطمئن شوید، می توان آن را بر روی کفپوش های چوبی نیز نصب کرد. برای تعیین این ممکن است نیاز باشد که با یک مهندس ساختمان مشورت کنید. در این نوع نصب، لایه ای از تخته سیمانی به عنوان زیرسازی بر روی کف زیرین چوبی قرار داده می شود، سپس سنگ فرش های آجری با چسب نازک بر روی تخته سیمانی اعمال می شود.

هنگامی که چسب کاملاً خشک شد، فضاهای بین آجرها به همان روشی که برای سنگ طبیعی یا کاشی‌های سرامیکی استفاده می‌شود، دوغاب‌بندی می‌شوند. برخی از آجرهای کفپوش به صورت ورق‌هایی هستند که با ملات نصب می‌شوند و می‌توان آنها را در پیکربندی‌های مختلف برای ایجاد انواع چیدمان آجر در کنار هم قرار داد.

نصب کفپوش آجری مخصوصاً برای تازه کارها سخت نیست، زیرا تکنیک ها تقریباً مشابه روش هایی است که برای نصب سایر اشکال کاشی استفاده می شود.

بهترین برندهای کفپوش آجری:

هیچ مارک شناخته شده ای برای سنگ فرش های آجری داخلی وجود ندارد، زیرا این ماده برای حمل مسافت های طولانی به روشی مقرون به صرفه بسیار سنگین است. در عوض، سنگفرش های آجر سفالی به طور کلی در کارخانه های آجرپزی منطقه ای تولید می شوند. پروژه خود را با یک خرده فروشی محلی آجرکاری یا مصالح بنایی در میان بگذارید و مطمئن شوید که به دنبال آجر کفپوش داخلی هستید.

 

آسایش و راحتی آجر برای کف باغ و حیاط:

آجر زیر پا راحت تر از کاشی، سنگ یا بتون نیست و مانند این مواد سخت دیگر، آجر می تواند در زمستان زیر پای شما احساس سرما بیاورد. همچنین با ایجاد کفپوشهای آجری در خانه تان باید نگران خرد شدن اجسام افتاده در اثر ضربه باشید.

 

 آیا کفپوش آجری برای شما مناسب است؟

کفپوش آجری برای جایی که می خواهید کفپوشی بادوام داشته باشید که ظاهری چشمگیر و روستیک به شما بدهد، می تواند انتخاب خوبی باشد. برای اتاق‌های غیررسمی، مانند اتاق‌های آفتاب‌گیر، اتاق‌های خشک و لباس‌شویی ایده‌آل است. کفپوش آجری بهتر است روی یک دال بتنی یا زیرزمینی چوبی تقویت شده با سازه نصب شود. برای آب بندی کف پس از نصب آماده باشید و هر چند سال یکبار پوشش را تجدید کنید.

 

دسته‌ها: blog

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ اپ اجر طوسی