انواع آجرهای شاموتی و انگلیسی به منظور نماکاری ساختمان ها به کار می روند. این دو آجر از چند نظر شباهت و تفاوتهایی با هم دارند. آجرهای شاموتی و انگلیسی هر دو از دسته آجرهای مقاوم و تحت عنوان آجر نما نسوز تلقی می شوند.

تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی

همچنین از این دو آجر به منظور استفاده به عنوان آجرهای دکوراتیو نیز بهره برداری می شود. در ادامه به تفاوت ها و شباهت های این دو آجر می پردازیم.

تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی

  • آجرهای شاموتی همانطور که از نامشان مشخص است از خاک شاموت تهیه می شوند و دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی نسبت به انگلیسی هستند. این آجر حداقل تا 1400 درجه را می تواند تحمل کند بنابراین از مقاومت بیشتری در ساختمان ها برخوردار است.

تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی

  • تفاوت دوم در طیف رنگی این دو آجر می باشد. آجرهای انگلیسی غالبا از رنگ قرمز، جگری و مشکی دارای رنگ بندی هستند حال آنکه آجرهای شاموتی دارای رنگ بندی قرمز و اخرایی نیستند. بنابراین آجرهای انگلیسی دارای تنوع بیشتری در رنگ بندی هستند.
  • تفاوت سوم در مواد اولیه تولید این دو آجر می باشد. در تولید آجرهای انگلیسی از اکسید آهن استفاده می شود که موجب افزایش وزن بیشتر این آجر می گردد اما در آجرهای نسوز دیگر از این ماده معدنی استفاده نمی شود.
  • تفاوت چهارم در قیمت این دو آجر باهم می باشد. آجرهای شاموتی معمولا کمی قیمت بالاتری دارند.

تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی

سوالات متداول درباره تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی

  1. آجر شاموتی بخرم یا آجر انگلیسی؟ اگر در نمای ساختمان خود به رنگهای تیره تر علاقه دارید پیشنهاد می شود از آجر انگلیسی استفاده کنید چون این آجر دارای طیف گسترده تری از رنگها می باشد. اما اگر علاقه مند به رنگهای قهوه ای روشن تا تیره هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از آجر نسوز شاموتی می باشد.
  2. خرید آجر شاموتی به صرفه تر است یا آجر انگلیسی؟ خرید آجر انگلیسی نسبت به شاموتی به صرفه تر است. حتی آجرهای گلبهی نیز از مدلهای انگلیسی به صرفه تر می باشند. پس اگر در درجه اول قیمت برای شما مهم است، آجر نسوز انگلیسی را انتخاب کنید.
  3. آجر شاموتی بهتر است یا آجر انگلیسی؟ برای پاسخ به این سوال کاملا باید به نیاز خود توجه کنید. اینکه کدام آجر بهتر است به بودجه ای که دارید، نیازتان از نظر طراحی دکوراسیون و … بستگی دارد. آجرهای انگلیسی غالبا رسمی تر و شکیل تر هستند.

آجر صادقی

دسته‌ها: blog

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *