آجر نسوز برای تنور

یک تنور پیتزا در فضای باز به شما این شانس را می دهد که پیتزای با کیفیت رستوران را در خانه تجربه کنید. در حالی که ساختن یک تنور پیتزا ارزشمند است، شروع به ساخت آن همیشه آسان نیست. شما باید نوع آجر را انتخاب کنید، در نظر بگیرید که کوره بیرونی شما کجا قرار می گیرد و آجرها از کجا تهیه می شوند.

خبر خوب این است که ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. ما به شما کمک می کنیم در مورد تنور های خانگی و انواع آجر بیشتر بدانید. بعلاوه، ما تعدادی از بهترین آجرها را برای تنور‌های خانگی قرار می‌دهیم تا به شما کمک کنیم گزینه‌های خود را محدود کنید.

انواع متریال برای ساخت تنور

در حالی که استفاده از آجرهای معمولی برای تنور پیتزا خوب است، اما اکثر آجرهای معمولی، بلوک های سیمانی، بلوک های خاکستری و غیره برای تحمل گرمای بالای یک تنور پیتزا مجهز نیستند. نتیجه ممکن است فاجعه بار باشد و بنابراین مهم است که نوع آجر مناسب را برای فر خود انتخاب کنید.

اما نگران نباشید انواع مختلف آجر مناسب برای تنور پیتزا وجود دارد. در حالی که شما گزینه هایی دارید، برخی از آنها بهتر از دیگران هستند. مهم است که نوع آجری را که استفاده می کنید و تأثیر آن بر روند پخت و پز در نظر بگیرید.

در زیر انواع آجرهای رایج مورد استفاده در کوره ها را به شما معرفی می کنیم. 

آجر نسوز برای تنور

  • تنور سنگی

تنور سنگی پیتزا که از سرامیک یا سنگ ساخته شده است، یکی از رایج ترین آجرهایی است که پیتزاسازان از آن استفاده می کنند. سنگ به خوبی دمای بالا را تحمل می کند. به پیتزا پوسته ترد می دهد زیرا رطوبت را جذب می کند.

  • آجر ورمیکولیت

گزینه دیگر آجر ورمیکولیت است. این یک آجر مقاوم در برابر حرارت است که دمای بالا را به خوبی تحمل می کند. با گرما منبسط می شود و همچنین رطوبت پوسته پیتزا را جذب می کند. در حالی که این آجر کمتر شناخته شده برای تنور های پیتزا است، پیتزاسازان عاشق آشپزی با آنها هستند.

با این حال، در مورد آجر ورمیکولیت اختلاف نظر وجود دارد. به دلیل نحوه استفاده از آن در گذشته، برخی از آجرهای ورمیکولیت از حدود دهه 1990 حاوی آزبست هستند. امروزه آجر ورمیکولیت ایمن است و افزودنی های آزبست ندارد.

 

  • آجر سفالی قرمز

تنور با آجر نسوز

آجرهای سفالی قرمز از خاک رس ساخته می شوند و در کوره پخته می شوند. یک آجر سفالی قرمز به راحتی دمای بین 2000 درجه فارنهایت تا 3000 درجه فارنهایت را تحمل می کند.

خاک رس قرمز برای فرهای پیتزا عالی است زیرا مقرون به صرفه است و برش آن آسان است. با این حال، شما باید با مضرات خاک رس قرمز آشنا باشید. معایب آن عبارتند از پوسته پوسته شدن و زمان طولانی برای گرم شدن.

تنور با اجر نسوز

آجرهای نسوز همیشه بهترین انتخاب برای ساخت تنور پیتزا هستند. آنها آجرهای نسوز هستند که شامل ترکیبی از مواد معدنی و موادی مانند سیلیس و آلومینا هستند. بسته به عیار آجر نسوز، درصد مواد معدنی تغییر می کند.

آجرهای نسوز انواع مختلفی دارند و بر اساس درجه متفاوت هستند. درجه بندی آجرهای نسوز به میزان گرمایی که می توانند تحمل کنند، اشاره دارد. آجرهای نسوز درجه پایین تا 1750 درجه فارنهایت مقاومت می کنند اما آجرهای درجه بالا تا 3000 درجه فارنهایت را تحمل می کنند.

آجرهای نسوز نیز بهترین هستند زیرا تنوع زیادی دارد. به عنوان مثال آجرهای نسوز عایق نسبت به آجرهای سخت مزیت هایی دارند و بالعکس. برش آجرهای عایق نسبت به آجرهای سخت آسان‌تر است، اما دوام کمتری دارند.

آجر نسوز برای تنور 

 ویژگی های یک آجر خوب برای ساخت تنور

آجرهای خوب برای تنور پیتزا با مواد نسوز ساخته می شوند که در برابر حرارت بالا مقاومت می کنند. با این حال، چندین ویژگی دیگر هنگام نگاه کردن به آجر برای تنور‌های خانگی وجود دارد.

  • شکل

آجر برای تنور های پیتزا در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد. بسته به تنور پیتزایی که می سازید، شکل آن مهم است. به علاوه، شکل باید متناسب با اندازه تنور باشد.

همچنین باید شکل مناسب آجر را برای هر لایه انتخاب کنید. به عنوان مثال، اولین لایه آجر با خطوط مستقیم بهتر از قوس است. با این حال، گنبد به آجرهای منحنی و زاویه دار بیشتری نیاز دارد.

علاوه بر این، پشت فر به انواع آجری خاص و همچنین داخل فر نیاز دارد.

انواع برش ها در زیر ذکر شده است:

  1. راسته
  2. ال
  3. قوس ها
  4. اسلب

همه برش ها بسته به بخشی از فرآیند ساختمانی که می خواهید انجام دهید قابل اجرا هستند.

 

  • مقاومت در برابر حرارت

هنگام خرید آجر نسوز برای ساخت تنور پیتزا مقاومت در برابر حرارت بسیار مهم است. تنور های پیتزا در دمای بالا تا 900 درجه فارنهایت پخت می شوند، بنابراین به آجرهایی نیاز دارید که آن را مدیریت کنند. خوشبختانه اکثر آجرهای نسوز گرما را به خوبی تحمل می کنند.

  • اندازه

اندازه آجر نیز نقش دارد. هنگام کار با آجرها، باید آنها را برش دهید. چند مسیر وجود دارد که می توانید طی کنید.

می‌توانید آجرهای بزرگ‌تری تهیه کنید تا جای خطای بیشتری باقی بماند، یا آجرهای کوچک‌تر برای صرفه‌جویی در زمان برش. همانطور که گفته شد، انتظار می رود آجرهای نسوز در حدود 10 × 5 اینچ × 1.5 اینچ باشد. بسته به آجر، اندازه ها چند اینچ متفاوت است.

  • رسانایی

یکی دیگر از عناصر کلیدی برای بررسی، رسانابودن است. رسانایی به مدت زمانی که طول می کشد تا یک آجر گرم شود و گرما پخش شود، می گویند. آجرهای پوشش داده شده با سرامیک بهتر از آجرهای سفالی و سیمانی گرما را هدایت می کنند.

برای پخت با حرارت غیرمستقیم و استفاده از روش‌های پخت بهتر، آجرهای سرامیکی بهترین انتخاب برای فر پیتزا هستند. با این حال، خاک رس قرمز آنقدر خوب هدایت می کند که کارآمد باشد.

 

  • ماندگاری

فاکتور دیگری که باید در نظر گرفت دوام است. با این حال، دوام با چند نکته همراه است که باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال، گاهی اوقات بهتر است از بادوام ترین آجر به جای آجر شکننده اجتناب کنید.

آجر نسوز انگلیسی بیشتر دوام می آورند و پایه خوبی برای فرهای پیتزا می سازند. با این حال، برش و شکل دادن آنها سخت است.

از سوی دیگر، آجرهای شکننده برای مدت طولانی دوام نمی‌آورند، اما شکل دادن و برش آن‌ها آسان‌تر است. به همین دلیل، نوع آجر مورد نیاز شما بستگی به فر پیتزای منحصر به فرد شما دارد.   

تنور با آجر

آجر نسوز برای تنور  ساخت تنور با آجر نسوز

نکاتی برای ساختن تنور با آجرنسوز

اگر قصد دارید یک تنور درست کنید، ما چند نکته برای کمک به شما داریم. ما شما را با چند نکته ساده آشنا می کنیم تا فرآیند ساخت و ساز آسان تر شود. علاوه بر این، ما آنچه را که برای برنامه ریزی و ساخت تنور در فضای باز باید بدانید در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ما برخی از مفیدترین نکات را در زیر فهرست می کنیم:

  • برخی از تنورها نیاز به در دارند. فرهای کوچک این کار را نمی کنند اما فرهای بزرگتر معمولا این کار را می کنند
  • لعاب روی آجرهای قرمز را تماشا کنید. لعاب بیش از حد ممکن است منجر به مسمومیت با سرب و سایر شرایط بهداشتی شود.
  • فونداسیون را زیر سطح زمین بسازید تا بیشترین طول عمر را داشته باشید.
  • به دنبال آجرهای سرامیکی و نسوز باشید که روکش ندارند.
  • اطمینان حاصل کنید که ارتفاع گنبد صحیح است (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح دهید).
  • همیشه اندازه گنبد را در نظر بگیرید.
  • هنگام ساختن تنور، باید اندازه گنبد را در نظر بگیرید. گنبدهای پیتزا نمی توانند خیلی بلند یا خیلی پایین باشند.
  • اگر ارتفاع تنور خیلی کم باشد، گرما از جلوی فر خارج می شود.
  • بنابراین دقت کنید که ارتفاع گنبد تنور حدود نصف ارتفاع دهانه باشد.

ویدیو آموزشی نحوه ساخت تنور آجری

برای ساختن تنور با آجرنسوز در فضای باز به چه چیزهایی نیاز دارم؟

برای ساختن یک تنور در فضای باز به مقداری لوازم نیاز دارید. در حالی که تهیه آجر به اندازه کافی آسان است، مهم است که ساختمان را برنامه ریزی کنید و تعداد مورد نیاز خود را محاسبه کنید. به عنوان مثال، یک بسته 4 عددی آجر کافی نیست.

در زیر ما شما را از طریق آنچه شما نیاز دارید آشنا می کنیم:

  1. 20 تا 30 آجر نسوز؛ مطمئن شوید که نیمی از آنها صاف هستند.
  2. بلوک سیمانی (حدود 20 عدد)

سیمان

  1. قلوه سنگ و سنگ های بزرگتر
  2. شن و ماسه (10 تا 20 کیسه)
  3. خاک رس قرمز یا خاک رس در صورت وجود
  4. کیسه های بزرگی از تکه های چوب و…
  5. دودکش

هنگامی که این لوازم را دارید، می توانید تنور در فضای باز خود را بسازید.

مراحل ساخت تنور با اجر نسوز در فضای باز چیست؟

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، وحشت نکنید. در زیر شما را با مراحل ساخت یک تنور پیتزا در فضای باز آشنا می کنیم.

تنور با اجر نسوز

عایق بندی خوب کلید دستیابی به دمای یکنواخت در سراسر منطقه پخت و پز و عدم اتلاف گرما به خارج است. این از بالای ساختار پشتیبانی شما شروع می شود. می توانید پایه های بتنی عایق آماده بخرید یا زیر پایه فر را با تخته فیبر سرامیکی عایق بندی کنید.

در بالای این، یک لایه آجر نسوز پایه تنور را تشکیل می دهد. آجرهای نسوز باید روی یک لایه نازک شن روی هم گذاشته شوند تا سطح صاف و همواری را که برای پخت پیتزاهایتان نیاز دارید، ایجاد کنند.

برای قوسی که دهانه اجاق را تشکیل می دهد، می توان یک آجر نسوز آماده یا آجر نسوز مخروطی خاص خریداری کرد که کار را راحت تر از استفاده از آجرهای مستطیلی برای افراد کم تجربه می کند. همیشه از یک ملات نسوز مناسب بین آجرها یا از یک لایه ضد حرارت برای شکاف های بزرگتر استفاده کنید.

ساده ترین شکل برای گنبد اصلی تنور، دایره است. این را می توان با قرار دادن حلقه های آجر بر روی دیگری بدون نیاز به تکیه گاه ساخت. اگر می خواهید گنبد بشکه ای شکل داشته باشید، باید یک سازه پشتیبان برای آجرکاری یا خاک رس بسازید. این می تواند به سادگی ایجاد شن و ماسه مرطوب برای ایجاد فضای داخلی یا ساخت یک تکیه گاه چوبی باشد.

گنبد را با یک لایه روکش خارجی بیشتر عایق بندی کنید. این می تواند مخلوط دیگری از ورمیکولیت و بتن باشد یا ابتدا یک پتوی عایق آتش ساخته شده از الیاف سرامیکی که با چسب مناسب متصل شده است، سپس سیم یا مواد مشابه دیگری برای ایجاد کلیدی برای پوشش بتنی نازک باشد.

اگر می خواهید طیف غذاهای خود را فراتر از پیتزا و به گوشت، خورش، نان و بسیاری چیزهای دیگر در کنار آن گسترش دهید، باید یک در و دودکش را در فر خود بگنجانید. اینها امکان کنترل دقیق دما را فراهم می کنند و حرارت را برای مدت زمان پخت مورد نیاز حفظ می کنند.

هنگامی که تنور شما آماده شد، چوب خود را تهیه کنید، روی یک پوسته پیتزا سرمایه گذاری کنید (بیل با دسته بلند و صاف مانند وسیله ای که برای مانور دادن پیتزا استفاده می شود) و شروع به مخلوط کردن خمیر خود کنید!

دسته‌ها: blog

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ آجر طوسی پاپ آپ