5 راه طبیعی برای از بین بردن کپک از آجر

یکی از عواملی که باعث پوسیدگی مواد آلی و مرده می شود، کپک سفید است. مشکل برای صاحبان خانه زمانی است که کپک روی آجر فرود می آید و شروع به خوردن آجر و ملات می کند.
همیشه صدها هاگ کپک سفید در اطراف خانه پرسه می زنند یا بهتر است بگوییم در اطراف خانه شناور هستند، اما به دلیل رطوبت فقط روی دیوارهای آجری خانه شما می نشینند.
سایر دلایل احتمالی می تواند عدم گردش هوا و عدم حذف منظم قالب از آجرها باشد.
نوع رشد کپک نسبتاً بی ضرر است. با این حال، می تواند یک مزاحم باشد، مگر اینکه آجرها را به طور منظم بررسی کنید. اگر نتوانید آن را بردارید، آجرها در نهایت ممکن است آسیب ببینند. علاوه بر این، هرچه مدت زمان طولانی تری قالب به حال خود رها شود، بزرگتر و گسترش می یابد.
در راهنمای زیر، به برخی از راه‌هایی که می‌توانید کپک‌های سفید روییده روی آجرهایتان را از بین ببرید و از بازگشت آن جلوگیری کنید، نگاهی خواهیم انداخت.

چه چیزی باعث رشد کپک روی آجر می شود؟

مطمئناً در هر جایی که آب ته نشین می شود و در محیط های مرطوب، کپک سفید را مشاهده خواهید کرد. این به این دلیل است که کپک سفید برای تولید مثل به آب نیاز دارد. بنابراین تمایل به لذت بردن از مکان های مرطوب دارد. در داخل خانه، همچنین می تواند در مکان های مرطوب مانند حمام و اتاق لباسشویی رشد کند. با این حال، برای جلوگیری از ورود کپک به خانه، اتاق های خود را به خوبی تهویه کنید.
این نوع همچنین در جاهایی رشد می کند که گردش هوا کم باشد یا اصلا وجود نداشته باشد. هاگ های کپک همیشه در هوا شناور هستند و اگر ناحیه داخل یا خارج خانه شما گردش مناسبی نداشته باشد، حتماً ته نشین می شود و ریشه می گیرد.
این نوع کپک در اتاق زیر شیروانی، زیرزمین و فضاهای خزنده که گردش هوای ضعیفی دارند نیز رشد می کند. اگر دیوارهای آجری در داخل خانه دارید، باید پنکه های زیر شیروانی نصب کنید و خانه خود را تهویه کنید.
اگر نگران دیوارهای آجری بیرون از خانه خود هستید، مطمئن شوید که آجرها را از آلودگی و کثیفی پاک نگه دارید.
کپک آجر برای بسیاری از صاحبان خانه اجتناب ناپذیر است. با این حال، اگر بلافاصله تمیز شود، آسیب زیادی وارد نمی کند. می تواند به آجرهای داخل خانه شما آسیب برساند. در واقع، هر چه بیشتر به حال خود رها شود، مشکل بزرگتر خواهد شد.

بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن آجرها و خانه‌تان، باید به‌طور مرتب آجرهایتان را تمیز کنید و از عاری بودن آن از کثیفی مطمئن شوید.

چگونه از رشد کپک روی آجر جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از کپک روی آجر

کپک ها و جلبک هایی که روی آجرهای شما رشد می کنند نسبتاً ناخوشایند به نظر می رسند، با این حال، می تواند منجر به حوادث ناگوار نیز شود. این به ویژه برای افراد مسن و کودکان ساکن در خانه شما است.
با این حال، صرف نظر از اینکه در دیوار آجر دارید یا حیاط شما سنگفرش شده است، برای تمیز و خشک نگه داشتن آن همیشه باید چند مرحله را دنبال کنید.

آجرهای شما باید تا حد امکان در معرض آفتاب قرار گیرند. کپک ها در هر ناحیه ای که دور از نور مستقیم خورشید باشد رشد می کند. این عمدتا به این دلیل است که آنها از گرمای خشک متنفرند و نمی توانند در آن زنده بمانند.
بنابراین بوته ها و درختانی را که جلوی آجرهای شما را در برابر نور خورشید می گیرند قطع کنید و اجازه دهید تا حد امکان از این نور طبیعی بهره مند شود. همچنین، قرار گرفتن آجرهای خود را در معرض نور خورشید افزایش دهید، زیرا از تکرار کپک پس از حذف جلوگیری می کند.
نشتی از دیگر دلایل احتمالی کپک زدن روی آجرهای شماست. نشتی ناودان ها می تواند باعث شود آب اضافی روی آجرها و سنگفرش ها جاری شود و رشد جلبک ها و کپک ها را نیز تسریع کند. بنابراین هر چه زودتر نشت ها را برطرف کنید.
هرگز نباید برای مدت طولانی رطوبت بیش از حد روی آجرهای شما وجود داشته باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که سنگفرش شما به طور منظم جارو می شود و از ریزش برگ ها و زباله ها دور نگه داشته می شود، زیرا این کار به دور نگه داشتن کپک آجر کمک می کند.

آجرهای شما نیز باید به طور مرتب بررسی شوند و با شلنگ آبکشی شوند تا از کپک و جلبک جلوگیری شود.
کلر احتمالاً یکی از مؤثرترین مواد شیمیایی در خلاص شدن از شر کپک و حفظ آن از آجرهای شماست. شما باید محلولی از 250 میلی لیتر کلر درست کنید و آن را با یک سطل 5 لیتری آب گرم مخلوط کنید. می توانید از آب سرد استفاده کنید اما آب گرم کلر را سریعتر حل می کند.
اگر کلر ندارید، می توانید مخلوط 50-50 سفید کننده قوی و آب سرد را نیز برای انجام کار درست کنید. قبل از استفاده از مخلوط سفید کننده، ابتدا باید آجرها را با شلنگ بشویید.

هرگز نباید کلر را مستقیماً روی آجرها پاشید یا اعمال کرد. هنگامی که مخلوط کلر را روی آجرها زدید، یک برس سفت بردارید و جلبک ها و کپک ها را پاک کنید. پس از آن، آجر را با استفاده از آب بشویید.

انواع کپک هایی که روی آجر رشد می کنند:

روشهای جلوگیری از کپک آجر

در حالی که انواع مختلفی از کپک ها وجود دارد که می توانند روی آجر رشد کنند، برخی از آنها بیشتر از بقیه هستند.
کپک سیاه احتمالاً یکی از رایج ترین انواع قالب است که می توانید در داخل یا خارج از خانه پیدا کنید، با این حال، وقتی صحبت از آجرهایی می شود که روی دیوارهای بیرونی یا روی سنگ فرش استفاده می شود، به نظر می رسد کپک سفید رایج ترین نوع باشد.

چگونه با پاک کننده های طبیعی خانگی از شر کپک روی آجر خلاص شویم؟

1- آب (بلاست تحت فشار یا ساینده)

اگر تا به حال اصطلاح “شستشوی تحت فشار” را شنیده اید و همیشه فکر کرده اید که چیست، به بیان ساده، این پاشش آب با فشار بالا است که کپک، کثیفی و …. را از بین می برد.
می توان از آن در سطوح مختلف و اشیاء مختلف مانند سطوح بتنی و سازه های ساختمانی استفاده کرد. در نهایت میزان فشار مکانیکی واشر برابر با گالن های داخل پمپ است.

شستشوی تحت فشار در از بین بردن کپک از سطوح مختلف بسیار موثر است. شستشوی تحت فشار به عنوان شستشوی قدرتی نیز شناخته می شود.
شستشوی فشاری به شستن سطح با استفاده از ابزار مخصوص اطلاق می شود و شامل 2 تا 4 تراشه پرفشار است که بر روی یک میله چرخشی قرار دارند که به این فرآیند کمک می کند. در نهایت، این یک الگوی تمیز کردن یکنواخت ایجاد می کند و سطوح صاف را خیلی سریع تمیز می کند.
بسیاری از مردم از شستشوی تحت فشار برای تمیز کردن عرشه، پیاده روها، پاسیوها، کناره ها، سقف ها، ناودان ها و سطوح آجری نیز استفاده می کنند.

جلوگیری از رشد کپک روی آجر

2- سرکه

سرکه یک اسید ملایم است که تقریباً 82 درصد و بیشتر از گونه های کپک را از بین می برد. در برخی موارد، بسته به نوع کپکی که می‌خواهید از بین ببرید، از جوش شیرین همراه با سرکه استفاده می‌شود.

با این حال، سرکه سفید مقطر به تنهایی، آب شده و در یک بطری اسپری قرار داده شود، به تنهایی موثر است. سرکه را باید مستقیماً روی سطح کپک زده اسپری کنید و بگذارید یک ساعت بماند.
در نهایت، باید محل را پاک کنید و اجازه دهید خشک شود. بوی سرکه نیز باید ظرف چند ساعت از بین برود.

3- صابون و نمک

اگرچه از صابون ظرفشویی برای از بین بردن کپک استفاده شده است، اما خیلی موثر نیست. صابون ظرفشویی یک پاک کننده نسبتا ملایم و ملایم است و بنابراین استفاده از این ماده به تنهایی کمکی به از بین بردن کپک نمی کند.
صابون ظرفشویی را می توان به کلر، مخلوط سفید کننده یا مخلوط سرکه اضافه کرد تا اثربخشی آن افزایش یابد.
با این حال، به تنهایی به عنوان یک پاک کننده ملایم عمل می کند و کپک را از هیچ سطحی پاک نمی کند.

4- اسید بوریک

اسید بوریک نیز در از بین بردن کپک روی آجر بسیار موثر است. آب گرم بسیار عالی است زیرا اسید بوریک را سریعتر حل می کند.
با این حال، هرگز نباید از آب جوش همراه با این اسید استفاده کنید. در برخی موارد، می توانید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید و به مخلوط اضافه کنید. با این حال، اجباری نیست.
هنگام استفاده از مخلوط، آن را روی سطوح آسیب دیده اسپری کنید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس سطوح را پاک کنید. پس از آن، منطقه را به خوبی تهویه کنید.

5- جوش شیرین

در حالی که جوش شیرین یک ماده چند منظوره ملایم است، همچنین یک پودر معدنی سفید است. این بدان معنی است که می توان از آن برای از بین بردن کپک در اطراف خانه استفاده کرد و همچنین استفاده از آن در اطراف برای حیوانات خانگی بی خطر است.
این مخلوط علاوه بر از بین بردن کپک، رطوبت را از بین می برد و به دور نگه داشتن کپک کمک می کند.
برای از بین بردن کپک ها با استفاده از جوش شیرین، باید 1 چهارم قاشق غذاخوری جوش شیرین را به یک بطری اسپری آب اضافه کنید و تکان دهید تا تمام آب حل شود و سپس محل کپک زده را با مخلوط اسپری کنید.

سپس با استفاده از یک سطح برس اسکراب اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس سطح را با آب بشویید و بقایای کپک آجر را از روی سطح آن پاک کنید. سطح را دوباره اسپری کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

دسته‌ها: blog

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ آجر طوسی پاپ آپ