چگونه یک دیوار آجری بسازیم

آجرکاری یکی از مهارت‌های ساخت‌وساز قابل دسترس‌تر به حساب می‌آید، بنابراین بسیاری از سازندگان خود می‌خواهند به آن کمک کنند. اما کار ساده ای نیست، به خصوص اگر دیوارهای سازه ای می سازید.

ساده ترین راه برای رسیدن به نتایج عالی، استفاده از یک آجر خوب است. استفاده از یک بنای باتجربه نیز ممکن است مقرون به صرفه باشد، زیرا احتمالاً سرعت ساخت را افزایش می دهد و اشتباهات را به حداقل می رساند.

تلاش برای ساختن دیوار باغ مکانی عالی برای شروع است. شما همه چیز را از تعیین جای ساخت و ساز و حفظ سطح گرفته تا اختلاط ملات، لایه‌بندی آجرها و تکمیل درزها یاد خواهید گرفت.

 

قبل از شروع پروژه خود، باید تعداد آجرهای مورد نیاز را مشخص کنید. انواع استاندارد 65*102*215 هستند.

برای به دست آوردن تصویر دقیق از تعداد آجرهای مورد نیاز، باید بستر ملات 10 میلی متری را نیز در نظر بگیرید. بنابراین برای بدست آوردن محاسبات صحیح، اندازه آجر خود را برای محصولات استاندارد 65*102*215 وارد کنید.

سپس می خواهید برای کاهش و اتلاف هزینه ها برنامه ریزی کنید. به طور معمول، ممکن است برای یک خانه یا دیوار گاراژ که در آن دهانه های ساختاری (مانند پنجره ها) وجود دارد، بیش از 5 درصد سفارش دهید. ممکن است با استفاده از یک دیوار ساده باغچه، کمتر از آن میزان آجر هدر دهید.

 

راهنمای پروژه: دیوار آجری گام به گام

شما به متریال زیر برای ساخت دیوار آجری نیاز دارد:

  • ماله آجری
  • تخته قدیمی
  • متر نواری
  • خط آجر/رشته
  • بیل
  • چکش
  • برس سفت
  • و….

 

در این راهنما 11 مرحله برای ساخت دیوار آجری وجود دارد.

مرحله 1: از خط رشته استفاده کنید. دیوار آجری خود را از گوشه ها شروع کنید.

ساخت دیوار آجری

ابتدا آجرها را در دو انتهای دیوار خود از جایی که ستون ها شروع می شوند قرار دهید. این کار باید پس از آماده شدن پایه های لازم انجام شود. با استفاده از خط ریسمان خود، یک خط راهنما مستقیم در ارتفاع آجر بین دو آجر بیرونی ایجاد کنید.

مرحله 2 سیمان را مخلوط کنید.

ساخت دیوار آجری

پس از آن، پنج بیل پر از ماسه و یکی از سیمان را روی یک تخته قدیمی انباشته کنید. بیل را بچرخانید تا با یک رنگ ثابت مخلوط شود. یک گودال مرکزی تشکیل دهید، در آب بریزید و مخلوط کنید. این کار را برای بافتی صاف و کرمی که خیس است اما خیلی شل نیست تکرار کنید.

مرحله 3: اولین لایه ملات بستر را بچینید.

ساخت دیوار آجری

بعد باید یک تخت ملات 1-2 سانتی متری را در امتداد خط ریسمان قرار دهید. از یک انتها شروع کنید، اولین آجر را بگذارید و کمی ضربه بزنید تا “تخت داخل” شود. یک سر آجر بعدی را با ملات بزنید و آن را به اولی بچسبانید. با استفاده از خط رشته به عنوان راهنما تکرار کنید.

 

مرحله 4: ستون های آجری را ایجاد کنید

ساخت دیوار آجری

در نقطه‌ای که می‌خواهید ستون‌هایتان شروع شوند، یک سمت آجری تا انتهای دیوار قرار دهید. همانطور که دیوار را می سازید، هر دوره متوالی از آجرهای ستون باید در جهت مخالف گذاشته شود.

مرحله 5 نیم آجر بگذارید. آجرها را برش دهید.

آموزش ساخت دیوار آجری

هنگام ساختن ستون ها، در دوره های خاص باید آجرهای نیمه را بچینید. برای ایجاد یک برش، آجر را در کنار آن قرار دهید، تکیه گاه را در نقطه شکاف قرار دهید و با یک چکش چاقوی سر را محکم بکوبید. اولین بار باید تمیز شود.

مرحله 6 : ستون ها را یک مسیر جلوتر نگه دارید.

آموزش ساخت دیوار آجری

همیشه حداقل یک مسیر بالاتر از بقیه دیوار بر روی ستون ها بسازید. در حین ساخت، خط ریسمان را به سمت بالا حرکت دهید و آن را در ملات روی ستون ها قرار دهید. برای چسب برانکارد، انتهای هر آجر باید بالای مرکز آجر زیر باشد.

 

مرحله 7: مطمئن شوید که به اتصالات ملات 10 میلی متری چسبیده اید.

آموزش ساخت دیوار آجری

اتصالات ملات افقی و عمودی باید 10 میلی متر ضخامت داشته باشند. با آجرهای استاندارد باید از بالای هر آجر تا بالای آجر زیر 75 میلی متر فاصله باشد. اگر آجرهای شما به سرعت رطوبت را جذب می‌کنند، ممکن است بخواهید در حین حرکت «به هم متصل شوید» (مرحله 10).

مرحله 8 : یک سنگ مقابله اضافه کنید

ممکن است بخواهید زمانی که به بالای ستون ها رسیدید، یک سنگ مقابله اضافه کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با گذاشتن آجرها در ملات کناره‌های آن، جلوه‌ای دلپذیر با هزینه کمتر ایجاد کنید.

مرحله 9 :اضافه کردن آجر تزئینی.

آموزش ساخت دیوار آجری

افزودن یک «دوره سرباز» یک گزینه جذاب برای بالا بردن قسمت اصلی دیوار باغ است. آجرهای خود را به صورت عمودی در طول بچرخانید و در تمام طول دراز بکشید. برای حفظ یکنواختی از یک خط رشته دوم و بالاتر استفاده کنید

مرحله 10 ملات را به پایان برسانید. نحوه تکمیل بسترهای ملات:

برای تکمیل تخت ها، از لبه گرد یک اتصال دهنده آجری برای خراش دادن ملات در درزها استفاده کنید. با خطوط افقی شروع کنید و با خطوط عمودی دنبال کنید – حذف هر گونه ملات اضافی از این طریق آسان تر است

مرحله 11 آجر را برس بزنید. تمیزکاری را شروع کنید.

آموزش ساخت دیوار آجری 

در آخر، دیوار تمام شده را یک برس ملایم روی آن قرار دهید و هر ملاتی که روی زمین افتاده است را قبل از خشک شدن تمیز کنید. می توانید از آب برای شستن سیمان از کف استفاده کنید، اما مطمئن شوید که آن را از دیوار تازه ساخته شده خود دور نگه دارید!

دسته‌ها: blog

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ اپ اجر طوسی