آیا می خواهید ظاهری متفاوت به آشپزخانه، اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود بدهید، اما نمی خواهید در یک گردباد بی پایان از بازسازی های پرهزینه قدم بردارید؟ نیازی به چک کردن حساب بانکی یا ازدواجتان نیست!!!! در عوض یک دیوار آجری داخلی را انتخاب کنید که اتاق شما را کاملا متحول کند!

نحوه نصب آجر دکوراتیو

ویژگی های دیوارپوش آجری

پانل های آجر کاذب یا دیوارپوش آجر نما به خوبی آجر نما نسوز برای نصب آجرهای کوچک هستند که به صبر و مهارت بسیار بیشتری نیاز دارند. آنها بسیار شیک هستند و میتوان در هر کجای خانه از آنها استفاده کرد.

این “ورق های” آجری به راحتی نصب می شوند و فقط حدود 2 سانتی متر ضخامت دارند. آنها ظاهر و خواص مشابه آجرهای جامد دارند: عایق، بسیار بادوام و مقاوم در برابر آتش. آنها را می توان مانند کاشی نصب کرد.

دیوار پوش آجری برای یک دیوار بزرگ که خالی یا کمی تکراری و خسته کننده شده است، ایده آل هستند و با بسیاری از انواع دکور به خوبی ست می شوند.

همچنین می توانید آن را بر روی یک دیوار مقطعی نصب کنید تا ظاهر اتاق را کاملاً تغییر دهد. سایه های مختلف با دیوارهای آجری قرمز معمولی سازگار است: خاکستری، زرد، سفید، بژ، ارغوانی یا صورتی.

همه انواع کفپوش ها با آجر خوب به نظر می رسند، مانند مبلمان: چوب، فلز، شیشه، چرم و غیره.

وقتی نوبت به پرکردن مفاصل می رسد، باز هم می توانید با رنگ ها بازی کنید. چیزی بیش از خاکستری و سفید وجود دارد!

جسور و جسور باشید! در واقع، هیچ چیز مانع از رنگ آمیزی دیوار آجری خود به رنگ دلخواه شما نمی شود. شما یک دکور منحصر به فرد و شخصی خواهید داشت. همچنین جلوه های محو یا سیاه شده یا ترکیبی از رنگ ها را برای ظاهری اصلی در نظر بگیرید.

آموزش گام به گام نحوه نصب آجر دکوراتیو:

دیوار پوش آجری روی چه نوع دیواری باید نصب شود؟

 این امکان وجود دارد که دیوار آجری خود را بر روی یک سطح جامد پوشیده شده با بتن، چوب، گچ، سیمان یا وینسکو، به شرط تحمل 40 کیلوگرم بر متر مربع، نصب کنید. در کاغذ دیواری، اما، میانبری وجود ندارد، باید حذف شود وگرنه نمی چسبد. دیوارهای رنگ شده باید خراشیده یا سنباده شوند تا آجرها را نگه دارند یا باید یک لایه زیرین (پرایمر) بزنید. قبل از شروع باید سطح صاف، تمیز و خشک باشد.

قبل از اینکه نحوه نصب آجر دکوراتیو را بدانیم، چه باید کرد؟

قبل از نصب آجر دکوراتیو دستورالعمل های زیر را بخوانید:

پریزها و کلیدها را بردارید و آنها را در سطح آجری تعویض کنید.

بالاترین نقطه کف را مشخص کنید، جایی که ردیف اول باید از آن نصب شود.

دیوار را به چند قسمت تقسیم کنید و خطوط کف را بکشید.

چسب سیمان را در یک سطل بزرگ، به طور ایده‌آل در بیرون مخلوط کنید تا آسیب را محدود کنید.

برای کار در ارتفاع، داربست های نورد یا قاب داربست اجاره کنید.

– سطح سنگفرش را برای افزایش چسبندگی چسب و بعداً محصولاتی که با آن دیوار پوش آجری اجرا می شود، تمیز کنید.

نحوه نصب آجر دکوراتیو

– سطح سنگفرش باید ثابت و خشک باشد. اگر سطحی که قرار است آجرپوش شود براق و صاف است برای چسبندگی بهتر چسب باید سمباده زده شود. سطح روکش و روسازی ها را تمیز کنید و از آستر بتن برای افزایش چسبندگی چسب استفاده کنید. سطح باید ثابت و خشک باشد.

آموزش نصب آجر دکوراتیو

چسب به صورت یک لایه نازک روی سطح با دوغاب دندانه دار پخش می شود. همچنین با همین ابزار روی پشت اسلب ها چسب زده می شود تا چسب برای چسبندگی بیشتر به شیارها برسد.

نحوه نصب آجر دکوراتیو

چسب را با استفاده از گروتر در پشت هر محصول پخش کنید. به این ترتیب از تماس کامل بین دال و چسب پخش شده روی دیوار اطمینان حاصل می کنید. قطعات گوشه را می توان با استفاده از اره مدور تیغه الماسی یا با کاتر به اندازه دلخواه برش داد. ما توصیه می کنیم محصولات روکش را با ضخامت بیش از 1.5 سانتی متر با زاویه 45 درجه برش دهید. 

نحوه نصب آجر دکوراتیو

– فقط پس از بررسی مواد، آن را نصب کنید.

اسلب ها با فشار دادن شدید به پایین و حرکت کمی به چپ به راست در جای خود قفل می شوند. پس از تثبیت نباید هیچ حباب هوا در چسب باقی بماند. هیچ پیش آماده سازی لازم نیست.

نحوه نصب آجر دکوراتیو

برای اطمینان از به دست آوردن اتصالات یکنواخت، تعدادی “ستون” را از جایی به مکان دیگر و در گوشه هایی که بین آنها رشته تسطیح استفاده می شود، ثابت می کنیم. اندازه های توصیه شده برای مفاصل عبارتند از:

  • برای دال های باریک (عرض 52 میلی متر) 10 میلی متر
  • برای صفحات پهن (عرض 71 میلی متر) 12 میلی متر
  • برای جلوه آجر روستیک، اتصالات 12-14 میلی متری را توصیه می کنیم.
  •   با استفاده از چسب های توصیه شده، دال ها دیگر روی سطح (دیوار) نمی لغزند و در نتیجه از صلیب های راهنما استفاده نمی شود. توزیع کاشی ها از گوشه ها به سمت بازشوها (پنجره ها، درها و …) یا بین بازشوها انجام می شود. دال های گوشه را می توان با استفاده از اره مدور تیغه الماسی پیوسته یا واترجت به اندازه های دلخواه خود برش داد. توصیه می کنیم دیوارپوش های آجری را با ضخامت بیش از 1.5 سانتی متر با زاویه 45 درجه برش دهید.

– قطعات پس از برش نیاز به شستشو دارند (برای حذف گرد و غبار سیمان). توصیه می کنیم دال ها را در دمای بین 5 تا 25 درجه سانتی گراد نصب کنید.

نحوه نصب آجر دکوراتیو

نکات مهم در نصب آجر دکوراتیو روی دیوار:

آجرها را از پایین به بالا بمالید و مرتباً سطح را بررسی کنید. در صورت وجود گوشه ها از گوشه ها شروع کنید. تمام سطح آجر باید با چسب در تماس باشد.

آجرها را در زوایای دلخواه ببرید. از ماسک، عینک و گوش بند استفاده کنید. نکته: برای اینکه آجرهای بریده شده خوب به نظر بیایند، گوشه ها را برش دهید.

24 ساعت قبل از استفاده از ملات (یا طبق دستورالعمل سازنده) صبر کنید.

چسب سیمان اضافی را با برس سیمی بردارید.

تنوع: بسته به سبک مورد نظر، یک روکش نیمه براق روی آجرها یا یک درزگیر مات بزنید تا آجرها ملات را جذب نکنند. قبل از استفاده از ملات 24 ساعت صبر کنید.

چگونه بین آجرهای تزئینی ملات بمالیم؟

مخلوط ملات را به رنگ دلخواه درست کنید. ملات نباید خیلی مایع باشد، بلکه آنقدر محکم باشد که اجرا نشود. به نسبت پودر و آب توجه کنید تا از یکسان بودن اطمینان حاصل شود.

ملات را در درزها با سطوح مختلف فشار اعمال کنید تا ظاهری روان، جامد یا توخالی به دست آورید. کیسه ملات را در حین چرخش برای یکنواختی بیشتر فشار دهید.

برای داشتن ظاهری متفاوت، انگشت خود را (با دستکش لاتکس) به آرامی به مفصل فشار دهید تا به پایان برسد. در غیر این صورت صبر کنید تا ملات ببندد و با دسته چوبی قلم مو فشار دهید. نکته: اگر آجر لک شده است، آن را با اسفنج آغشته به آب به آرامی تمیز کنید. برای ظاهری روستیک و کمتر صاف، ملات اضافی را قبل از خشک شدن کامل با یک برس سفت بردارید.

دسته‌ها: blog

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ اپ اجر طوسی