ساخت باغچه آجری می تواند کار خوشایندی باشد، اما قبل از اینکه شروع به ساختن کنید، کمی تمرین و مهارت لازم است. این باغچه زیبا به اندازه کافی برای یک بستر کاشت تا ارتفاع 2 فوت محکم است. اگر بخواهید بزرگتر و با ارتفاع بیشتری باشد، نیاز به یک دیوار آجری دوتایی دارد. این آجر میتواند آجر نسوز هایی مانند آجر انگلیسی یا آجر شاموتی باشد. چند آخر هفته طول می کشد تا در آجرکاری مهارت پیدا کنید، اما نتایج، ارزش تلاش را دارد. پروژه تکمیل شده یک ویژگی دائمی محوطه سازی خواهد بود که می توانید به آن افتخار کنید.

ساخت باغچه با آجر

ساخت باغچه با آجر

برای ساخت باغچه خانگی آجرهایی را انتخاب کنید که در شرایط مرطوب به خوبی دوام بیاورند. آجر معمولی ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد. آماده باشید که طول و ارتفاع باغچه ای را که قصد دارید بسازید به فروشگاه آجر نسوز بدهید. اگر آجرها سوراخ دارند، آجرهای کلاهکی مخصوص قسمت بالایی را خریداری کنید. ترتیبی دهید که آجرها روی یک پالت محکم در نزدیکی محل کار قرار گیرند.

ساخت باغچه در حیاط، یک راه عالی برای زیبایی بخشیدن به مناطق خالی از گیاهان و گل های رنگارنگ است. این نوع باغچه ها که از آجر ساخته شده اند، در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد و به یک ویژگی دائمی محوطه سازی تبدیل خواهد .

ابزار مورد نیاز برای ساخت گلدان یا باغچه ی آجری:

  1. ماله
  2. سطل
  3. میکسر سیمان
  4. ماسک گرد و غبار
  5. محافظ گوش
  6. چکش
  7. ابزار اتصال
  8. برس رنگ
  9. پتک لاستیکی
  10. عینک ایمنی
  11. بیل
  12. همزن
  13. چرخ دستی
  14. دستکش کار
  15. سیمان
  16. آجر
  17. آهک هیدراته
  18. اسفنج
  19. متر

برای طراحی دور باغچه با آجر از دستور العمل زیر پیروی کنید:

1-سطح زمین را همسطح کنید

ساخت باغچه آجری

همسطح سازی زمین برای ساخت باغچه ی آجری

قبل از شروع، مطمئن شوید که سطح زمین تراز است. از یک بیل برای کندن منطقه استفاده کنید. سپس، از متر استفاده کنید تا مطمئن شوید که صاف است. ما آجرهایمان را روی سطح زمین می‌چینیم و نیازی به گذاشتن نداریم. اما اگر باغچه ی خود را بالاتر می‌سازید و پایه جاده نداشتید، ممکن است لازم باشد قبل از چیدن آجرها، پایه را تهیه کنید.

2-اندازه باغچه آجری را مشخص کنید.

طراحی لبه باغچه با آجر

4- اولین آجرها را بگذارید.

آجر چینی دور باغچه

آجرچینی دور باغچه

یک بستر ملات به ضخامت حدود 25 میلی متر روی زمین بگذارید. اولین آجر را در ملات فرو کنید. در یک طرف آجر دوم 10 میلی متر ملات بمالید و آن را در کنار آجر اول قرار دهید. بررسی کنید که دو آجر همسطح و صاف باشند. در حین حرکت، ملات اضافی را پاک کنید. این مرحله را برای طرف دیگر نیز تکرار کنید. سپس بررسی کنید که دو طرف آن با هم تراز باشند. خط ریسمان خود را طوری تنظیم کنید که مطابق با آجرها باشد.

 

5- آجرهای جلویی را برای باغچه آجری بچینید.

طراحی باغچه با آجر

طراحی باغچه با آجر

مراحل بالا را برای اولین دوره تکرار کنید. ابتدا مقداری از ملات را روی زمین بگذارید. یک سمت آجر را ملات بمالید و آن را در کنار دیوار کناری قرار دهید. با ماله به آن ضربه بزنید تا به اندازه خط ریسمان باشد. این کار را برای چیدن آجرهای دیگر تکرار کنید. مهم است که دوره اول یکدست و مستقیم باشد. این کار انجام دوره های دیگر آجر چینی باغچه را بسیار آسان تر می کند.

6- یک آجر را از وسط نصف کنید.

ساخت باغچه ی آجری

نصف کردن آجر برای دورچینی لبه باغچه

ما آجرهای خود را به صورت نیمه می چینیم، به این معنی که آجر زیرین با نیمی از آجر رویی پوشانده شده است. برای بریدن آجر، نصف آجر را اندازه بگیرید و علامت بزنید. با استفاده از چکش و تکیه گاه آجر را از وسط نصف کنید.

 

7- دور دوم آجر را بگذارید.

دورچینی باغچه با آجر

دورچینی باغچه با آجر

پس از برش آجر، آجر را ادامه دهید و از نیمی از آجر شروع کنید که نزدیک به دیوار قرار دارد. از الگوی قرار دادن آجر در ملات پیروی کنید و هر دوطرف آن را ملات بمالید. اطمینان حاصل کنید که آجرها صاف باقی می مانند.

نکته مهم برای ملات آجر: در انتهای ماله خیلی ملات نزنید. ملات را به آرامی در یک طرف و سپس طرف دیگر قرار دهید و آن را به سمت پایین فشار دهید تا تمام سطح انتهایی آجر را بپوشاند.

 

8- سومین دوره آجر را بگذارید.

ساخت باغچه خانگی

ساخت باغچه خانگی

هنگامی که گوشه‌های اولین آجر در جای خود قرار گرفتند، می‌توانید از بلوک‌های گوشه‌ای ساخته شده برای نگه داشتن خط ریسمان در جای خود استفاده کنید. تا زمانی که سه طبقه آجر بچینید به این کار ادامه دهید.

9- ملات اضافی را پاک کنید.

طراحی دور باغچه با آجر

طراحی دور باغچه با آجر

در حالی که ملات هنوز خیس است، از یک اسفنج مرطوب برای پاک کردن ملات اضافی و صاف کردن درزها استفاده کنید.

 

10- طراحی لبه باغچه با بتن

ساخت باغچه با آجر

ساخت باغچه با آجر

پس از اینکه باغچه آجری را ساختید، قسمت بالایی را با یک بخش بتنی به پایان برسانید. از همان فرآیند که برای آجر استفاده کردید، برای قرار دادن بتن نیز استفاده کنید. روی پایه و بین هر انتهای بتن ملات بمالید. از یک پتک پلاستیکی برای ضربه زدن به سنگ های درپوش به آرامی در جای خود استفاده کنید. باغچه را بگذارید تا کاملاً خشک شود. این ممکن است تا هفت روز طول بکشد.

 

11- بخش بتنی را رنگ کنید.

می توانید بخش بتنی را طبیعی بگذارید یا آن را رنگ کنید. ما این قسمت را طوری رنگ کردیم که با طرح رنگ خانه مطابقت داشته باشد.

 

12- باغچه خود را ضد آب کنید.

برای آجر نما باغچه میتوانید از آجرهایی با رنگ تیره مثل قرمز، اخرایی و یا قهوه ای استفاده کنید. انتخاب آجر بستگی به سلیقه خودتان دارد حتی میتوانید از آجر سفید استفاده کنید. تمامی این آجر ها نسوز هستند و از فروشگاه آجر صادقی قابل تهیه می باشند. پیشنهاد میشود 

دسته‌ها: blog

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ اپ اجر طوسی